Бесплатная публикация статей в журналах ВАК и РИНЦ

Уважаемые авторы, образовательный интернет-портал «INFOBRAZ.RU» в рамках Всероссийской Образовательной Программы проводит прием статей для публикации в журналах из перечня ВАК РФ по направлениям: экономика, философия, политология, педагогика, филология, биология, сельское хозяйство, агроинженерия, транспорт, строительство и архитектура и др.

Возможна бесплатная публикация статей в специализированных журналах по многим отраслям и специальностям. В мультидисциплинарных журналах возможна публикация по всем другим направлениям. 

Журналы реферируются ВИНИТИ РАН. Статьям присваивается индекс DOI. Журналы включены в международную базу Ulrich's Periodicals Directory и РИНЦ.

Подпишитесь на уведомления о доступности опубликования статьи. Первую рекомендацию вы получите в течении 10 минут - ПОДПИСАТЬСЯ

Определенный артикль с географическими названиями

Определенный артикль с географическими названиями Цель: ознакомление с употреблением определенного артикля с географическими названиями.

Задачи:

1) познакомить учащихся употреблением определенного артикля с названиями континентов, стран, городов, океанов, рек, озер.

2) развивать навыки употребления определенного артикля в серии языковых и речевых упражнений.

3) создать условия для формирования коммуникативной компетенции.

Ход урока:

  1. Организационный момент

Good morning!

I’m glad to see you. I hope you’re all right.

You know our planet is very big. Look at the map. How colourful and different it is! There are a lot of continents, countries, cities and towns, oceans and seas, rivers and lakes.

Today we’re going to learn how to name these continents, countries, cities and towns, oceans and seas, rivers and lakes correctly.

Our grammar discovery for today is “THE” with the geographical names.

2 Введение нового материала.

1) First of all you should divide into groups of three.

Look at the blackboard (SMART BOARD). You see a table and a list of geographical names. (Слайд 1)

( Учащимся раздаются листки для дальнейшего заполнения).

You must fill it/ Think a little and you may go the blackboard (SMART BOARD) to move the words. ( Слайд 1).

Check it up.

continents

North America Europe Asia

cities and towns

Moscow London Washington Ottawa Wellington

Canberra

Oceans, seas, rivers, lakes

The Pacific Ocean the Indian Ocean the Atlantic Ocean

The Volga The Yenisei the Thames the Black Sea

the Baikal

kingdoms, republics, federations, states

The SA the K the Republic of Ireland

the Russian Federation

the names in plural

The Netherlands

countries

Australia Canada New Zealand

Учащиеся делают выводы о том, как употребляется THE).

2) Учитель обращает внимание учащихся на использование определенного артикля с географическими названиями.

You must remember that the definite article is used with the names of continents, countries, cities and towns, oceans and seas, rivers and lakes, the names of kingdoms, republics, federations, states, the names in plural.

3) I have cards with these words. Repeat them after me. (Идет фонетическая отработка).

4) Let us relax and find these places on the map. One of you asks where this place is and the other student answers and shows it on the map.

For ex. ,

A: Sasha where is the Atlantic Ocean?

B: It is between America and Africa and Europe.

3. Отработка лексики в речевых и языковых упражнениях.

1) I see that all of you are good at geography. I have one more table for you. This table is not completed. I’ll give you 5 minutes to do it.

( Учащиеся получают раздаточный материал с таблицей). (Слайд 2)

continent

country

capital

Official language

Europe

Asia

The Russian Federation

Moscow

Russian

Australia

The Commonwealth of Australia

Canberra

English

Asia

New Zealand

Wellington

English

Maori

North America

The SA

Washington

English

Europe

The nited Kingdom

London

English

Check it up. ( Открывается «шторка» для проверки. Слайд 3).

2) What questions could you ask to get some information about one of the countries.

(Учащиеся вспоминают вопросы и работают в парах. )

Act out your dialogues.

What’s the name of the country?

Where is it situated?

What’s its capital?

What language do people speak there?

Imagine that you see each other for the first time. se the plan for your dialogue. (Слайд 4).

Introduce yourself.

Ask your friend where he/she is from.

Wonder where this country is situated.

Ask about the capital of the country.

Wonder what language is used here.

(Учащиеся разыгрывают диалог).

4. Проверка полученных первичных знаний.

Test

1) Los Angeles is in … SA.

A) a B) the C)----

2) I often dream of fishing in the rivers of …. . Russian Federation.

A) a B) the C)-----------

3)……India will always be the best place in the world.

A) a B) the C) -----------

4) ……Australia is famous for kangaroos.

A) ---– B) a C) the

5) Who had not heard of …. . Mississippi?

A) a B) the C)-----

6) My friend comes from the K or …. Great Britain.

A) the B)-----– C) a

7) The capital of …. Canada is …. Ottawa.

A) a B) the C)----

8) ……Russia is the largest country in the world.

A) the B)a C)------

9) Welcome to …. . Greece for summer.

A) a B) the C)-------

10) …. . K is smaller than France.

A) a B) the C)----–

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

B

B

C

A

B

B

C

C

C

B

5. Заключительный этап. ( Подведение итогов урока)

Е. В. Чернига, МБОУ "ЕЛАНСКАЯ МОУ", Новокузнецк, Кемеровская область

Метки: Иностранный язык